+371 2727 0010 info@juf.lv

GLĀZE ŪDENS UN ORGANISMS BŪS JUMS PATEICĪGS

 

 

Dzeramā ūdens nozīme

Ja jūsu ķermenis var iztikt bez maltītes vairākas dienas, tad bez ūdens tas tā nebūs. Mūsu ķermenis galvenokārt sastāv no ūdens. Tie ir aptuveni 70 %. Ja zaudētais šķidrums netiek uzņemts, jūs novērojat kādu negatīvu ietekmi uz savu veselību.

Lai saglabātu pietiekamu šķidruma daudzumu organismā, ūdeni ir nepieciešams dzert vairākas reizes dienā. Ķermeņa dehidratācija jeb atūdeņošanās var izraisīt galvassāpes, svara pieaugumu, atmiņas traucējumus, miegainību un enerģijas trūkumu. Brīdī, kad ķermenī tiek zaudēts šķidrums, asinis kļūst biezākas, kas, savukārt, rada lielāku slodzi uz sirdsdarbību. 

 

Īstais brīdis glāzei ūdens

Lai palielinātu dzeramā ūdens efektivitāti uz ķermeni ir tikai jāievēro pareizais brīdis vienai glāzei ūdens. Dzeramais ūdens īstajā brīdī spēj sniegt tūlītējus ieguvumus veselībai, piemēram, uzlabot gremošanu, palīdzēt pazemināt asinsspiedienu un mazināt galvassāpes.

 

 

 

Pēc pamošanās

Ūdens dzeršana uzreiz pēc pamošanās ir ļoti svarīga, jo organisms no rīta ir atūdeņojies. Tas ir izskaidrojams ar to, ka visas nakts garumā neesat uzņēmis šķidrumu, tātad – 8 stundas. Glāze ūdens palīdzēs arī ķermenim pamosties un veicinās asinsriti.

Pirms maltītes

Ūdens glāze pirms maltītes uzlabos gremošanas procesu un veicinās barības vielu uzņemšanu.

Stundu pēc maltītes

Ieteicams dzert glāzi ūdens aptuveni stundu pēc ēšanas, bet ne maltītes laikā. Šādi ļausiet organismam efektīvāk absorbēt barības vielas.

Pirms došanās vannā

Karsts vannas ūdens izraisa asinsspiediena pazemināšanos. Iedzeriet glāzi ūdens pirms došanās vannā, lai līdzsvarotu asinsspiedienu.

Pirms došanās gulēt

Ja dienas gaitā šķidrums ir uzņemts pietiekami, tad esat līdzsvarojis kopējo enerģijas līmeni un samazinājis insulta un sirdslēkmes risku, kas pie dehidratācijas ir paaugstināts. Sirdslēkmes galvenokārt notiek no rīta, jo asinis ir biezākas, ko izraisa ūdens zudums gulēšanas laikā. Tas ir labs iemesls, lai dzertu ūdeni pirms došanās gulēt un saglabātu ķermenī nepieciešamā šķidruma līmeni miega laikā. Ja pirms gulētiešanas izdzersiet glāzi ūdens, no rīta jutīsieties izgulējies un spirgts.

 

Īstais brīdis ūdens glāzei var būt arī uz sajūtām balstīts, jo kurš gan zinās labāk, kad vēlaties padzerties. Galvenais – neļaujiet organismam izjust slāpes pēc ūdens.

 

Dzeriet ūdeni un Jūsu organisms būs Jums pateicīgs!